Sunday, February 21, 2010

:: apa yang kita kena buat ::

:: sblom tdo, maafkan org laen ::
:: penuhkan solat 5 waktu ::
:: rajinkan diri buat solat2 sunat ::
:: solat sunat witir diibaratkan sbgai "membungkus dgn elok doa2, amal ibadat kita spnjg hari untuk dihantar pada Allah " 
:: bila ditimpa dugaan, sebutlah >>> "ان لله و ان اليه راجعون " (lame da x type arab.. huhu).. diikuti dgn.. "Ya Allah, Aku redha dgn ketentuanmu, dan berikanlah aku dgn yg lebih baek " ::
:: amalkan baca SURAH AL-INSYIRAH - insyaAllah, mudah untuk blaja ::
:: masuk rumah atau mane2 tmpat yg baek2 dgn kaki kanan n of course, jgn lupa baca   
بسم الله الرحمن الرحيم
::  jgn ade rase benci kat org lain ::
  
:: paling penting skali sbnrnye  ++ BETULKAN NIAT ++ kalau kita buat kerja bersungguh2, tp bukan dgn niat untuk dapat keredhaan Allah, kje2 kita tu bley la diibaratkan sbgai sia2
sama la mcm kita puasa mase bulan Ramadhan, tp kita x niat puasa -- x sah puasa kita wpon kita x buat perkara2 yg mmbatalkan puasa -- 
 
insyaAllah..klu kita niat kerana Allah, Allah akan mudahkan urusan

>>>ingatan untuk diri sendiri & anda2 kt luar sana <<<
yg baik dtgnye dr Allah, yg buruk dtg dr diri saya sndiri 

p/s :: semua di atas antara intipati yg saya dapt masa sminar sehari bersama Dato' Dr Hj. Mohd Fadzilah Kamsah. Manybe ada yg terlari sikit dr apa sbnrnye yg beliau smpaikan, tp.. ni yg saya mampu n igt stakat ni..
Kalau ada ape2 lg yg saye 'ter'igt nanti.. akan diupdate!! ^_^  


No comments: