Wednesday, March 6, 2013

BUSINESS!

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

Alhamdulillah, rasanya semangat baru dah hadir dalam diri ni.
Dia dah mai..dia dah mai.. 

Saya rasa saya perlu berusaha lagi kuat untuk tambahkan mutu kehidupan saya dan keluarga.
Dulu masa study, saya buat bisnes topup. Alhamdulillah, sambutan yang sangat menggalakkan, Untung tak banyak, tapi saya puas hati sekurang-kurangnya saya tak mengharap sangat duit belanja dari mama ngan ayah saya. Saya puas hati lagi sebab dapat mudahkan urusan kawan-kawan saya. :)
Betul, saya tak ambil banyak untung pun. 
Bila dah habis belajar, perniagaan saya terhenti sebab kat rumah saya susah nak dapat customer. (walaupun hakikatnya saya rindu nak jual topup macam dulu-dulu).kihkihkih. 

Alhamdulillah, sekarang saya dah berkerja. Lagi lah tak harap duit mama ayah. Dah ada gaji sendiri kan. Tugas saya pulak bagi duit kat mama ayah. Gaji saya tak banyak. Cukup2 makan kata orang. So, duit bagi mama ayah pun ala kadar je.

Belajar tinggi-tinggi, tapi saya belum capai impian saya untuk jadi seorang peguam. Panjang kisahnya. Cukuplah saya katakan kami seakan2 teraniaya. Sobs. hihi. Tapi takpe la, saya rasa saya kena bersabar lagi. Allah tengah menduga saya dan rakan-rakan. :) POSITIF..POSITIF.. *oh mungkin saya perlu buat satu post khas pasal ni untuk buka mata awak-awak semua. hiks.

Bagi saya, kehidupan saya yang sederhana begini dah cukup bagus, cukup bahagia. Ada keluarga yang bahagia. Tak ada kereta mewah, tapi saya tak perlu semua tu. Cukuplah mereka-mereka yang sentiasa cuba buat saya ketawa dikala saya sedih. Kami tak dapat melancong luar negara. Mahal. Tapi saya tak kisah, sebab bagi saya, duit yang ada saya kumpul  lepas tu saya nak pergi MEKAH. Sekurang-kurangnya saya nak mama ayah saya dapat pergi. Saya kena kumpul duit untuk itu. Lepas tu, baru saya boleh fikir untuk diri saya :). Tak tak, bukan nak kata saya baik, tapi itu tanggungjawab yang saya rasa perlu. Kalau bagi awak awak tak perlu, itu hak masing-masing. hihi.

Maka, (wah maka gitu) tahun 2013 ni rasanya tahun permulaan saya untuk kembali ke alam yang fana. (eh alam bisnes). Saya percaya pada rezeki Allah yang ada dimuka bumi ni. So saya berbisnes. Buat masa ni saya cuba dengan PROGRAM DROPSHIP dulu. Sebab saya tak ada modal yang banyak. Saya nak belajar dari bawah selok-belok perniagaan. Alhamdulillah, lepas survey-survey, saya dapat beberapa supplier yang boleh dipercayai dan senang untuk berurusan. 

Saya masih lagi mencari supplier untuk business berasaskan dropship saya ni. Kalau ada, bolehla gtau saya ye. hihi. Mudah-mudahan dengan membantu saya untuk maju, Allah murahkan rezeki anda.  Hiks :)

Sambil-sambil tu bolehlah lawat website saya :- 


2)SHOPMESHOPBYFAFA (BLOGSHOP)

LOVES;

No comments: