Saturday, March 6, 2010

:: mata beg ke..beg mata.. ::

 
mata beg..beg mata..
dua istilah ni mmg tak penah org guna rasanya
aku je yang nk guna
sbb aku tak nak sebut bahasa omputihnya..
rase sensitip sangat okke..!! -_-"
hahaha.. fafa terober sensitip lak..
ampuuuunnnn..
korang cubela translate sndiri title tuh

nape dgn mata beg a.k.a. beg mata?
apa ada pada mata beg a.k.a beg mata ?

[urghh terasa penat lak nk tapip mata beg a.k.a beg mata]
okkeyh.. shotfom kan kepada mata beg je la.. HARAP MAKLUM
 mata beg ni, mnjadi salah satu yg aku nk lupuskan
bukan ape, bila ada  mata beg ni,kadang2 terasa wajah macam tak bermaya je
mungkin kalau aku berjaya lupuskan mata beg ni kedalam tong smpah, wajahku akan semakin berseri
LIHAT  WAJAHKU..BERSERI KAN..
hakhakhak.. weyhhh..kegelian sebentar
tapi  siyes la.. aku tak maen maen taw..
bila amek gmbar, kdg2 nmpak je mata beg tu..
tak tawla korg pasan ke tak.. ke aku je yg prasan sbb aku kdg2 mmg suke prasan terlebey..hahaha
tp..mmg kdg2 xnmpak
aku pon pelik.. cam chips more plak.. "Sekejap adeee...sekejap xdeee "

[terasa lapa lak nak makan cekelat..ohhhh =p~ ]
...........................................
dah dah.. pe cite ngan mata beg nehh..
goshhhh..!! fafa mmg suke merepek... -_-"

mate beg ni fafa penah cuba nk ilangkan..
cube gak la cara2 tradisional.. nk cube yg moden pnya.. terasa membazir lak sbb bukannya teruk sgt pon dgn adenya mata beg nih..mungkin ia bley menjadi penyeri kepada diriku..
sape tahu kan..atau dlm bahasa omputihnya.. "who knows kan " hek3.. ngengade ko fafa..~
korang tahu? aku tahu ? 
TAK... aku tak tahu..korang pon tak tahu..

sebnarnye dah lame x kesah ngn adenya mate beg neh.. 
sbb xla 1 perkara yg sangat teramat penting untuk diberi penkanan dalam hidup sdangkan byk lagi bende aku nak kene pikir..
ade je yang suke tgk mata beg aku.. [wpon aku taw itu pujian untuk menyedapkan hati aku je ]
i'll take it as a compliment so that aku tak payah pening2 pale risau dgn bende yg ciput mcm smut halus
* semut halus tuh kaler dia busuk kan.. errrr... *
tapi..bila ada org tertegur balik.. ahhhhh..aku mula ah glabah beruk..
beruk pon x glabah mcm aku taw.. 

 dalam aku kate tak kesah tu.. aku kesah gak sebenarnye..
mata beg ni mmg buat kadang kadang kita rasa mata lesu je..berat je..mcm x bermaya sdgkan kita bermaya.haha..poyo jek namo ngaku mmg tak bermaya =p

sebenarnya..perkara pertama kena buat..jgn tdo lmbat sgt, sbb ia akan mnambahkan lagi mata beg itu. [agaknya la..sbb itu adalah salah satu puncanya di mana mata beg ini  juga merupakan sahabat baik kepada "lingkaran gelap", yg boleh terhasil juga drpd lewat tido ]
so, apa lagi fafa. kol 10 dah kena tdo la nmpaknya..
cuba kita bermula malam ni.. skrg dah 8.22 pm.. ade lebey kurang 1 jam 38 minit sblom kol 10
mampukah aku?
........................................

tak...
fafa mustahil akan tdo kol 10..hahaha..~
shadap fafa..  :-$
kalo xmo tdo awal n mnambahkan lagi mata beg tu.. sila stdy..!!!
skurang2nya.kehadiran mata beg tu berbaloi dgn tujuan fafa tdo lmbat..
lalalaala..~

p/S :: bukan kaler semut halus, tapi bau dia... typing error.. lol :: 

:: sila jgn ikot cara fafa yg take it easy ::
kalao rajin, letak la uncang teh yg dah digunakan kat mata or can also use tomato ke, tmun ke..yg dihiris.rasanya sume taw cara nih :: fafa taw gak.. tapi malas nk wat.. * sigh *
or..bley jugak..ltak ais kat mata.balutla dulu ais tuh dgn kain ke, wat ala2 tuam sblm tdo..
ni fafa penah gak buat, mmg mata rasa sgar.. tapi AGAIN... fafa MALAS..
Sekian, machehhh..

p/s :: maap sbb terpanjang plak p/s kat atas..hahahah..Daaaaa...!!!
fafa is going to struggle with d book now..!! hoorayy hoorayy..!!


No comments: