Friday, April 23, 2010

:: akukesalah?::

tak semua benda yg kita nak dlam dunia ni kita akan dpt
tolonglahhh..!! nape kita rase kita berhak atas sgala2nya? nape ? nape? nape? nape kita tak penah nak berpikir btol sblom wt pape kputusan? nape jadikan nafsu, jadikan hati yg mudah berubah2 dlm buat kputusan tu satu panduan? nape kita tak jadikan otak.. i mean akal yg waras yg Allah dah bg cantekkk kt stiap hambaNya sbgai alat kawalan jauh. untuk kawall tindak tanduk lembu kita ?? nape? nape? nape kita tak jadikan Allah, yg maha Pangasih, yg maha Penyayang untuk kita wat keputusan? Allah tu maha mengetahui apa yg terbaek untuk kita kan. seberat mana pon masalah, kalau kita reder kt Dia, InsyaAllah, Allah akan tolong. Allah tak kejam kan.. so nape takut sgt nk ngadu kt Allah. nape bley ngadu kat kengkawan, tp takut nk ngadu kt Allah? nape? nape? jgn salahkan aku atas ape yg berlaku. kesan dari kesilapan keputusan yg lampau. here i am. aku manusia biasa. mungkin aku pon salah dlm buat kputusan. mungkin aku pon leka. aku sendiri tertanya2 dgn keputusan yg aku buat. aku salah ke? aku pon tak taw..

No comments: