Saturday, January 1, 2011

Maybank2u : password & username

Hai!
Selamat Tahun Baru kawan kawan! semoga anda lebih sukses dan bertambah tambahlah rezeki

Topic hari ini adalah mengenai Maybank2u.
Kalau Maybank ATM tu,(bak kata Sifu & Tongga,harimau dalam kotak,) rasanya rata rata antara kita dah tau kan, bahkan memang expert la nak guna. teehehehe
Macam mana pulak dengan Maybank2u? Korang ada? i bet, kalau u guys ada, mesti korang pengguna tegar Maybank2u kan? Segalanya dihujung jari anda. cewahhhh... haha,yela, fast, simple and easy! tak payah susah susah nak pergi kat Cash Deposit Machine beratur lama lama panjang panjang. kena pulak time tu machine tiba tiba problem, huh, berapi berasap la kepala korang kan!

nak jadi ceritanya, aku pun dah create Maybank2u. Lama dah . yela, ikut trend beb! hehe. tapi guess what, boleh kata cuma 2,3 kali je aku bukak since my first day it was created. eheh. sebab bukan ada duit pun dalam tu =p

and the worst thing was, i forgot my password. tu takpe lagi, dengan username sekali aku lupa. such a loser. lepas tu gatal gatal tangan la try and error, lepas 3 kali, dah kena block.hahahaha. tepaksa la call talian panas maybank. dapatla cakap dengan sang jejaka . (tapi rasanya macam pakcik pakcik. baru nak ngorat. haishhh ) -____-" lepas dah ikut segala prosedur, berjaya la mengactivekan balik Mayban2u aku.. yeay! thanks to pakcik itu.. :D

lepas tu, penah la bukak sekali, and after months, try nak login >>>>>>>>
I FORGOT THE USERNAME AND PASSWORD.. AGAIN!

uwaaaaaaaa, again and again. Sampai bila nak jadi loser ni.

dah lama dah nak call talian panas Maybank2u lagi skali, tapi tetiba rasa macam maluuuu! malu weyyhh, sebab  ni dah masuk kali ke2, untuk benda yang sama. 
ohhhh, tapi aku lupa la, aku call je pun, bukannya dia nampak muka aku......-____-"

tapi kan, mana la taw nanti bila bila aku berurusan kat kaunter, dia tengok akaun aku, dia pun cakap : ''eh, adik ni la yang call talian panas kitorang 2 kali sebab lupa password ngan username kan (!)(?) tak pernah la jadi macam ni, adik sorang je taw" ........

HAHAHAH, OK LA,sangat kebudak budakan bila berfikiran macam tu, soooo...

baru je tadi call talian panas Maybank2u :D 
dah settle, akaun aku kena reset sebab dah lebih 3 bulan tak guna.hahaha. apa la, konon konon ikut trend, pastu takde perkembangan langsung kan. Kalau maybank2u aku ni ada habuk, confirm 3 hari 3 malam cuci pun belum hilang. eheh. mcm hiperbola sangat pulak =p

Anyway, thankx to Mr. Rama, u memang best la! Layanan yang baik, and aku secara automatiknya menjadi sangat berlemah lembut penangan layanan yang diberikan. 
GO GO GO! Sila kekalkan customer service yang macam tu eh. Lain kali aku boleh call lagi, and nak cakap dengan Mr. Rama je. Boleh (?) -____-"

oh, lagi satu, rasanya kalau Maybank2u ada simpan record calling calling aku tuh adn lepas tu buat review, mesti dorang cakap :
" budak ni dah dua kali lupa password ngan username, NYANYUK kot dia ni........."

okey okey, aku salah sebab takde buat record apa apa pun regarding maybank2u aku tu sebab bajet bajet macam kuat lah daya ingatan. HAHA.
bila dah rasa diri ni macam mak nenek, macam dah nyanyuk sikit, rasanya wajiblah buat record secara bertulis. tapi... haippppp, korang jangan skodeng eh. babap kang!

CONTENGANKAKI:
jap lagi nak g maybank, amik password baru, and lepas tu baru login kat maybank2u as ' first time login ', tu En. Rama yang bagitaw. aku yang menurut perintah. teeeehehe

pengajarannya kat sini, marilah bersama sama contact customer hotline service maybank2u untuk bercakao dengan encik rama! 
klik untuk tumbesaran kalau tak cukup besar


errrrrr....


silap silap..
pastikan username and password anda mudah diingat oleh diri sendiri! hindari nyanyuk!

wassalam

4 comments:

Sabri64 said...

Bagaimana prosedur nk reset username and password account Maybank2u.com? Sy pun nyanyuk cam awk jugak. Aritu lupe PIN number. Senang je nk tukar. Gi ATM pastu tukar. Kalo username and password lupe camne ek?

Sabri64 said...

Bagaimana prosedur nk reset username and password account Maybank2u.com? Sy pun nyanyuk cam awk jugak. Aritu lupe PIN number. Senang je nk tukar. Gi ATM pastu tukar. Kalo username and password lupe camne ek?

Fafa said...

i just call maybank customer care : 1 300 88 6688 :) then inform person incharge tu yang awk mmg lupe both username and password. then nanti dia akan bagitau prosedure2 dia sbb dia kna update kt akaun kita. they will ask few questions,then nanti kita boley reset la, ikut instruction dia.. heeee.. tak membantu pon kan explanation saye neh..hehehe..

Unknown said...

Hi saya lupa PIN untuk maybank2u so bila first login tak boleh masuk sebab dah 3 kali salah PIN number. Apa patut saya buat? Pergi kecawangan maybank / terus ke atm dan tukar PIN baru?